piątek, 10 maja 2013

muffinki z masłem orzechowym





W poszukiwaniu przepisów na muffinki z masłem orzechowym odwiedziłam blogosferę,i wykorzystałam moje masło orzechowe,które nabyłam podczas ostatnich zakupów,z półki ekologicznej.Dodatkowo dodałam do moich muffinek malinki,i tak stworzyłam własny pomysł na muffinki z masłem orzechowym.

Składniki: na 12-14 sztuk
  • 200g mąki pszennej mieszanej
  • 100g cukru (u mnie trzcinowy)
  • 100g masła
  • 4 łyżki masła orzechowego (u mnie z sezamem)
  • jogurt naturalny (ok.200g)
  • 1 jajko kurze
  • ½ łyżeczki sody
  • ½-1 łyżeczki proszku do pieczenia
  • opcjonalnie:łyżka likieru kawowego+po malince mrożonej do każdej muffinki 
  • cukier puder do posypania po upieczeniu muffinek
Przygotowanie:

Przesiewamy mąkę do miski, dodajemy suche składniki czyli: cukier, sodę i proszek do pieczenia.

Do drugiej miski wlewamy: jogurt, jajko,likier, roztopione masło i masło orzechowe,mieszamy ze sobą.

Mokre składniki łączymy z suchymi , mieszamy (tak jakby od niechcenia,do połączenia składników). 


Masę przekładamy łyżką do foremek silikonowych,na 3/4 wysokości,w środek włożyłam do każdej muffinki po mrożonej malinie.

Pieczemy w 180-200 stopniach przez 20-25 minut, w międzyczasie sprawdzamy wykałaczką czy ciasto jest już suche.

Upieczone muffinki przekładamy na  kratkę i ostudzimy.Gotowe posypujemy cukrem pudrem lub dekorujemy wg upodobania.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...