poniedziałek, 19 listopada 2012

baba kawalerska

Przepis zaczerpnięty z segregatorowych przepisów, które niegdyś można było zamówić w kiosku i zbierać....bez końca, aż się półki uginały.Wydawało się wtedy, że to cenne skarby, które każda kuchnia mieć powinna.....no to się zbierało.
Jednego razu natrafiłam na śmietniku, na cały stos takich segregatorów, które u mnie przykładnie leżakują jeszcze do dzisiaj, a sięgam do nich od wielkiego święta ,ale i tak ich na śmietnik nie wyniosę ;).
No to dzisiaj oryginalna .... baba kawalerska

Składniki: na dwie małe sztuki (ja zrobiłam 1 dużą babę),przepis  z "Tradycyjnych wypieków polskich".

  • 50 dag mąki pszennej
  • 13 dag masła
  • 10 jajek
  • 5 dag drożdży
  • 25 dag cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego lub 3/4 łyżeczki olejku waniliowego (ja użyłam wanilię z laski)
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżka tłuszczu do wysmarowania foremek 
  • 2 łyżki cukru pudru
Wykonanie: 
Drożdże rozpuścić w letniej wodzie z dodatkiem odrobiny cukru oraz cukru waniliowego.Dziewięć jajek utrzeć z cukrem na parze,dodać roztopione masło,sól oraz rozpuszczone drożdże.
Wszystkie składniki połączyć,po czym dodać mąkę (odłożyć 1 łyżkę do oprószenia foremek),wyrobić ciasto .Pozostawić przykryte ściereczką do wyrośnięcia na 30 minut.
Wyrośnięte ciasto przełożyć do foremek ( do 2/3 wysokości) wcześniej wysmarowanych tłuszczem i oprószonych mąką.Wierzch ciasta posmarować roztrzepanym jajkiem,a następnie odstawić na 15 minut do ponownego wyrośnięcia.
Przygotowane ciasto wstawić do gorącego piekarnika i piec około 1 godziny w temp.200 stopni C na złoty kolor. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...