niedziela, 6 października 2013

murzynek bezglutenowy Agi


Na kawce u Agnieszki,gości ciasto na stole-bezglutenowe,no to zajadamy,a ja przy okazji strzeliłam fotkę nie tylko murzynkowi,ale i zeszycikowi,w którym Agniesia przepisy zbiera.Kto chce niech korzysta...a ja muszę odrobić lekcję z j.angielskiego,bo powróciłam jakby do szkoły....he,he.Spontanicznie,od słowa do słowa i  Moncia przyprowadziła kolegę,który uczyć mnie będzie angielskiego.Mamy ciężki orzech do zgryzienia,bo talentu językowego raczej zawsze mi brakowało,no ale zobaczymy.Po 30-stce nauczyłam się pływać,jeszcze później zrobiłam prawo jazdy....no to czas na kolejne wyzwanie ,bo motywacja jest silna....zatem warto zaryzykować ,a murzynka niedługo też upiekę ;).

Murzynek bezglutenowy Agi

składniki na ciasto- (ogrzane w temperaturze pokojowej): 
  • 1 całe jajko
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 i 1/2 szklanki mąki (szklanka mąki ryżowej+szklanka miksu bezglutenowego+pół szklanki mąki kukurydzianej)
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 i 1/2 szklanki mleka
  • 4 łyżeczki kakao
  • 3 łyżeczki dżemu śliwkowego
  • 1 paczka przyprawy korzennej
  • 2 płaskie łyżeczki sody

  • dodatkowo:łyżeczka masła do wysmarowania formy+cukier puder do posypania murzynka po wierzchu

Wykonanie: 

Mąki przesiewamy przez sito,dodajemy sodę i przyprawę korzenną.

Jajko ubijamy z cukrem,margaryną,dodajemy kakao i suche składniki (czyli miks mąk z sodą i przyprawą korzenną) ,naprzemiennie z mlekiem ,dodajemy też dżem,wyrabiamy ciasto mikserem.

Przekładamy na tortownicę,wysmarowaną masłem (można dodatkowo też  oprószyć mąką).

Pieczemy w nagrzanym piekarniku do 180 stopni ok.godziny.

Gotowe ciasto możemy przełożyć ulubioną masą lub powidłami,po wierzchu posypujemy cukrem pudrem i gotowe.

Uwaga:
Mąki bezglutenowe łączymy wedle upodobania,należy jednak pamiętać,że niektóre z nich  np. amarantusowa ,kasztanowa,orzechowa,gryczana mają charakterystyczny posmak,zatem należy modyfikować ich proporcje....a przy okazji ciekawy poradnik po mąkach bezglutenowych-zobacz tutaj .Polecam też bezglutenowe ciastka-zobacz tutaj.





p.s. podsumowanie akcji-bezglutenowe wypieki

3 komentarze:

  1. Trzymam kciuki za angielski! :) murzynek wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za udział w akcji! :) Muszę spróbować taki upiec!

    zamiastczekoladek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...