sobota, 15 marca 2014

zapiekanka porowo-ziemniaczana z ananasem....wegetariańska






























Dzisiaj zapiekanka, którą podpatrzyłam na fejsie u Marioli ,kilka dni temu, i czekałam tylko na wolną chwilę w kuchni, by ją przygotować. A wolny weekend to właśnie taka sprzyjająca chwila, kiedy się chce.....zatem dzisiaj wegetariański dzień w kuchni...


zapiekanka porowo-ziemniaczana 
Akcja wegetariańska zapiekanka
                                    z ananasem....wegetariańska

składniki:   (źródło-blog veggieola)
  • 3 średnie ziemniaki (surowe) 
  • 3 łodygi pora (jasne części) 
  • 1 mała puszka z ananasem w kostce (lub świeży ananas)
  • 3 jajka (z chowu ekologicznego) 
  • 2 łyżki mąki 
  • 1 śmietana do zup i sosów 
  • 1 łyżeczka curry 
  • 1 łyżeczka kurkumy 
  • sól 
  • tabasco lub ostre chili do smaku

  • dodatkowo u mnie plaster żółtego sera
wykonanie:
Ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce z dużymi oczkami, łodygi pora pokroić w cienkie plasterki. 

Ananasa odsączyć z syropu (gdy używamy z puszki).

Jajka ubić,dodać śmietanę,mąkę,szczyptę soli,dokładnie wszystko wyrobić na konsystencję gładkiej śmietany.

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać umieścić w płaskiej formie ( lekko natłuszczonej i posypanej tarta bułką lub otrębami),najlepiej do tarty i wygładzić. 

Piec we wcześniej nagrzanym piekarniku ok. 45 minut, przy temperaturze ok. 200 ˚C. 
Ja dodatkowo na kwadrans przed końcem pieczenia posypałam zapiekankę żółtym serem,utartym na tarce,o grubych oczkach.

Użyłam też proponowany przez Mariolę- sos do sałatek ,jako dodatek do dania.

Zapiekanka pysznie smakuje w towarzystwie białego wina np.Martini.... smacznego ;).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...