piątek, 2 maja 2014

szybkie ciasto bananowe





Pyszne  ciasto bananowe, na majówkowy weekend, może też na piknik... z racji łatwego transportowania, z dodatkiem bakalii wg upodobania.  Ja dałam mieszankę orzechów :laskowe, włoskie, nerkowce i suszone banany , ale kto woli bardziej wilgotne polecam :rodzynki, daktyle, figi, morele.Myślę,że też ciekawie może się komponować połączenie do tego ciasta bananów i marchewki,kolejnym razem wypróbuję to połączenie. Bardzo proste ciasto do wykonania . Składniki wystarczy wymieszać łyżką, przełożyć do keksówki, i piec około godziny , aż ciasto ładnie zbrązowieje, i stanie się chrupiące. Moje wyszło takie bardziej razowe,zarówno w kolorze i w smaku, za sprawą mąki gryczanej i cukru trzcinowego-Dark Muscovado. Po przestudzeniu dodatkowo oprószyłam ciasto cukrem pudrem.... i gotowe ;).

Piknik majowy Szybkie ciasto bananowe
składniki:
źródło-Mała cukierenka
  • 4 bardzo dojrzałe banany (nawet przejrzałe)
  • 3/4 szklanki cukru (dałam pół szklanki-cukru trzcinowego)
  • 1 i 1/2 szklanki mąki (u mnie pszenno-gryczana)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 jajko
  • 50g roztopionego masła
  • 100g dowolnych bakalii (u mnie orzechy mieszane i suszone banany)



wykonanie:
Do miski przesiać mąkę z sodą.
W drugiej misce rozgnieść widelcem banany, obrane ze skóry i cukier, wymieszać. Dodać mąkę,roztrzepane jajko, schłodzone roztopione masło,rozdrobnione bakalie i krótko, ale dokładnie wymieszać wszystko łyżką,do całkowitego połączenia składników.
Ciasto przełożyć do standardowej keksówki wysmarowanej masłem i posypanej mąką. Piec w temperaturze 180 stopni C na funkcji "góra – dół ", ciasto ma być ciemnobrązowe jak piernik.U mnie czas pieczenia około godziny.Ten ostateczny moment sprawdzam poprzez nakłucie drutem krawieckim,czy na pewno ciasto w środku dopieczone.

Majówko trwaj
 
Wiosno trwaj
 
Weekendzie trwaj
 




.......wrócimy do pracy naładowani energią 

Ja chociaż trochę pracuję,to i tak czuję klimat błogości miasta

nie hałasliwego,nie gnającego do nikąd...

Jak zatrzymać te chwile w codzienności ?


4 komentarze:

  1. takie ciacho na piknik bym na pewno zabrała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zabrałam je dzisiaj na spotkanie do kawusi,i smakowało całkiem dobrze ,w klimacie chłodniejszego dnia majówkowego.Niezbyt słodkie,komponenta mąki gryczanej i cukru trzcinowego nadaje temu ciastu posmak razowca....kto lubi takie smaki polecam ;).

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...