poniedziałek, 3 listopada 2014

koktajl/deser dyniowo-bananowy....z imbirem i cynamonem


Przy okazji buszowania po fejsbuku natknęłam się na koktajl prowadzący do Kwestii smaku, a ponieważ miałam krem dyniowy z dnia poprzedniego , akurat z szczyptą imbiru, postanowiłam wykorzystać pomysł lekko modyfikując składniki, które dominowały w kuchni. Ale pomysł samodzielnie przygotowanego mleka kokosowego , pewnie chętnie wykorzystam jeszcze do przygotowania koktajlu. Zatem dzisiaj nieco uproszczony koktajl/deser dyniowo korzenny....z syropem z agawy i kawałkami banana. Z dyni,którą przytragałam z gościny u wujostwa ,z okazałej sztuki wyszedł mi litrowy słój dyniowegpurée.

koktajl/deser dyniowo-bananowy....z imbirem i cynamonem

składniki :
  •  200 g purée z pieczonej dyni *
  •  1/2 obranego banana 
  •  1/2 szklanki soku z pomarańczy
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  •  1/2 łyżeczki imbiru w proszku
  •  1 łyżka soku z cytryny
  •  1 i 1/2 łyżki syropu klonowego (lub brązowego cukru) /u mnie syrop z agawy/
  •  250 ml mleka kokosowego /u mnie gotowy jogurt waniliowy/

  •  opcjonalnie do dekoracji: bita śmietana, cukier trzcinowy i cynamon.
wykonanie:


Wszystkie składniki miksujemy przez ok. 1 - 2 minuty na gładki koktajl. 

U mnie dodatkowo dodałam kawałki z pół banana,pokrojone w krążki.

Koktajl/deser po wierzchu posypałam cynamonem.



*
Jak upiec dynię: około 2 kg dyni umyć i pokroić na około 6 części, usunąć pestki. 

Położyć na blaszce skórką do dołu i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C. 

Piec przez około 1 godzinę, lub do czasu aż dynia będzie miękka (wbity widelec łatwo

będzie zagłębiał się w miąższu).

Łyżką wydrążyć miąższ z upieczonej dyni,zmiksować ja blenderem na gładkie purée. 

Odmierzyć potrzebną ilość.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...