wtorek, 31 marca 2015

ciasteczka cynamonowo-migdałowe



















Dzięki uprzejmości Kasi i Marka, książka Cukierni Lidla trafiła w moje ręce,już na samym początku promocji.Bardzo się ucieszyłam,bo wydanie ciekawe, niektóre przepisy naprawdę łatwe w wykonaniu,a mazurek pomarańczowy od razu podbił moje serce. Dzisiaj pierwsza propozycja z pomysłów mistrza Pawła Małeckiego, szybkie ciasteczka cynamonowe.... Dodałam dodatkowo do dekoracji ciasteczek zmieloną , podsuszoną kandyzowaną skórkę pomarańczową.

ciasteczka cynamonowo-migdałowe 


składniki: (na 2 blachy ciasteczek)

  • 150 g mąki pszennej tortowej (dałam krupczatkę)
  • 100 g maczki ze zmielonych orzechów laskowych lub migdałów (dałam migdały)
  • 100 g miękkiego masła
  • 1 laska wanilii
  • 60 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 2 łyżeczki startego cynamonu
dekoracja:

niewielka ilość migdałów,orzechów włoskich,orzechów laskowych,cukru trzcinowego,u mnie jeszcze zmielona (podsuszona) kandyzowana skórka pomarańczowa.



wykonanie:


Mąke mieszamy z mączką migdałową.
Dodajemy :miękkie masło,nasionka laski wanilii,cukier puder,jajko oraz cynamon.

Wszystkie składniki delikatnie łączymy w misce za pomocą palcówlub nożem na desce.

Gotowe ciasto zawijamy w folię spożywczą i wstawiamy do lodówki mniej więcej na godzinę.

Schłodzone ciasto rozwałkowujemy na grubość około 4-5 mm.Używając foremek ,wycinamy ciasteczka o dowolnych kształtach .

Ciasteczka możemy udekorować bakaliami i cukrem trzcinowym wg upodobania.

Gotowe ciastka układamy na blaszce wyłozonej papierem do pieczenia,pieczemy w temp.175 stopni C (termobieg) lub 185-195 stopni (bez termobiegu) około 12-15 minut do zarumienienia.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...