poniedziałek, 20 czerwca 2011

Ciasto z Kurkumą

http://www.poradnia.pl/ziololecznictwo/ziola-inne/1216-kurkuma-wlasciwosci-lecznicze-badania-kliniczne

SKŁADNIKI:ciasto-(3 szklanki mąki razowej,kostka masła,2 jajka(z tego 1 białko),2-3 łyżki cukru trzcinowego,łyżeczka proszku do pieczenia,szczypta soli.),łyżka kurkumy.
dodatkowo-mus jabłkowy ,lub utarte na tarce 2-3 jabłka, i dżem brzoskwiniowy,lub brzoskwinie z puszki.

*Ciasto wyrobić,podzielić na dwie kule (różnej wielkości),włożyć do zamrażalki na pół godziny,może być i dłużej.
*Przygotować masę owocową .
*Przygotować blaszkę (ja mam kwadratową średnią),wyłożyć papierem do pieczenia.
*Piekarnik włączyć na 180 stopni
*Jedną kulę utrzeć na tarce,potem dać mus jabłkowy ,kolejna warstwa ciasta,potem dżem brzoskwiniowy  ,posypać przyprawą do szarlotki,następnie mniejsza kula ciasta utarta na wierzch.
*Czas pieczenia 40-50minut.
Smacznego ;)
Można dać mniej cukru do ciasta,a posypać je na wierzch cukrem pudrem.

3 komentarze:

  1. bardzo ciekawe ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Początkowo dodawałam do ciast odrobinę kurkumy,dla podkreślenia koloru ciasta.
    Ale odkąd poczytałam o jej zdrowotnych właściwościach,zaczęłąm śmielej jej używać w mojej kuchni.
    Kwestia smaku i upodobania,i chociaż ciasto może nie jest zbytnio okazałe,to moim gościom smakowało...polecam ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie próbowalam takiego polaczenia- bardzo ciekawe!

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...