piątek, 3 maja 2013

sałatka z kuskusem....kuchnia turecka


Sałatka wg propozycji Veggie,u mnie mała modyfikacja,bulgur zamieniony na kuskus,czy to jeszcze kuchnia turecka,czy już nie?.Veggie,mówi,że danie podobnie smakuje z bulgurem i kuskusem,ja znam bardziej smak tego drugiego.
I zrobiłam  moją sałatkę w dwóch wersjach,z przecierem pomidorowym i bez niego .
Sałatka delikatna,w formie przekąski na babskich pogaduszkach (i nie tylko),myślę że warta polecenia,dla miłośników kasz oczywiście.Wcześniej jadałam kuskus,z dodatkami na słodko,ale ta forma sałatki na wytrwanie,też smakuje ciekawie.Chociaż u mnie przyprawy podkreślające jedynie smak sałatki,mało pikantna.Dlatego lepiej zrobić sos ,dodając go stopniowo,próbując wg własnych kubków smakowych,jak komu pasuje.



Składniki:



  • 10 czubatych łyżek kuskus
  • wrzątek do zalania kaszy
  • pół pęczku drobnego szczypiorku
  • sos:
  • nieco oliwy z oliwek
  • nieco przecieru pomidorowego
  • sok z jednej cytryny (u mnie z połówki)
  • sól
  • chilli ( u mnie papryka łagodna)
Kuskus zalać wrzątkiem. Wody powinno być tylko tyle, aby pokryła kaszę, nie więcej. 
Przykryć i pozostawić do czasu,aż stężeje (ok.5 minut),pozostawić do ostudzenia.Kaszka powinna być sypka.
Do ostudzonego kuskusu dodać pokrojony szczypiorek.
W szklance rozrobiłam sos:oliwa+sok z cytryny+przecier pomidorowy+przyprawy.
Gotowy sos połączyć z kuskusem ze szczypiorkiem,wymieszać i sałatka gotowa.

3 komentarze:

  1. A taki niewielki wysiłek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, to jest jak najbardziej kuchnia turecka, moja znajoma czasami robi ją też z kuskusem, z przygotowaniem oddzielnie przyprawionego sosu to dobry pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem w komentarzach spotykam się z tym ,że przepis jest krytykowany za przesolenie,lub niedoprawienie,a trudno przecież dogodzić wszystkim,wg ich upodobań.Zatem jaki problem doprawiać stopniowo,by nie zepsuć przepisu,a dostosować go do własnych potrzeb. Ja akurat nie przepadam za przecierem pomidorowym w sałatkach,dlatego dawkowałam go roztropnie.

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...