piątek, 31 maja 2013

ciasto pod kokosową pierzynką ...bez pieczenia --- > 3 BIT



Źródło pomysłu -pod nazwą "krówka bez pieczenia". Jednak wcześniej nie wykorzystałam pomysłu na łączenie  krakersa z herbatnikiem, obawiałam się trochę tego połączenia właśnie,ze względu na obrębność smaków.Veggie przekonała mnie jednak,że w tym połączeniu tkwi sedno smaku,zatem tym razem bardziej według źródłowego przepisu. No i tym razem do masy dodałam żółtka, stąd też jej intensywny żółciutki kolor. Polecam samodzielne wykonanie masy, bo wysiłek niewielki, a ciasto smakuje pysznie-budyniowo. Zamiast czekolady , po wierzchu posypałam ciasto wiórkami kokosowymi, taki też smak masy krówkowej użyłam,wzbogacając ją jeszcze dodatkiem likieru kawowego.

ciasto pod kokosową pierzynką bez pieczenia 
                           --- > 3 BIT

Warstwy kolejno od spodu:   (blacha 20x20)


  • herbatniki  -1 duże opakowanie-użyłam pół opakowania
  • krem budyniowy
  • krakersy -1 duże opakowanie (wystarczyło akurat na 2 warstwy)
  • karmel -o smaku kokosowym (puszka) +u mnie 2 łyżki likieru kawowego
  • krakersy
  • bita śmietana
  • gorzka czekolada starta na tarce -u mnie wiórki kokosowe (ok.szklanki)

Krem budyniowy:
  • 3 szklanki mleka
  • 3 żółtka
  • 1 cukier waniliowy (może też być migdałowy)
  • 3 łyżki cukru pudru (można dać mniej)
  • 3/4 szklanki mąki krupczatki
  • 3/4 margaryny Kasi (u mnie masło ok.pół kostki)
Przygotowanie kremu:

W jednej szklance mleka rozrobić wszystkie składniki oprócz margaryny..
Pozostałe mleko zagotować i dolać resztę.
Pogotować chwilę na małym ogniu, ciągle mieszając, aż masa zgęstnieje. 
Po wystudzeniu zmiksować z masłem.
 
Bita śmietana (
zrobiłam z połowy składników)
  • 600 ml śmietany kremówki
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 3 fixy do ubijania śmietany
Przygotowanie całości:

Na blaszce lub w płaskim prostokątnym naczyniu ceramicznym układamy kolejne warstwy, według opisu, jak wyżej. Na koniec dekorujemy po wierzchu wiórkami kokosowymi,chłodzimy ciasto w lodówce....i gotowe.

Uwaga! Zamiast warstwy śmietanowej ,można dać galaretkę z owocami lub przełożyć wcześniej warstwą kwaskowatego dżemu.Całkiem fajnie się ten zestaw komponuje.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...