środa, 12 czerwca 2013

ciasto z truskawkami,na kaszce błyskawicznej,bez pieczenia


















Sezon truskawkowy w pełni,zatem trudno by się dziwić,że blogi i programy kulinarne, przepełnione przepisami z truskawkami...
Zatem.... i u mnie ciasto błyskawiczne z truskawkami.....,no nie licząc czasu chłodzenia w lodówce,które trwa przez noc...ale kto poczeka,z pewnością nie pożałuje...a ciasto do kawki w sam raz,na ciepłe dni.


Składniki :na tortownicę o średnicy 20 cm.

Spód:
  • 10 herbatników pettiberów lub biszkopty

Warstwa biała:

  • 3 szklanki mleka (750ml)
  • 10 łyżek kaszki manny błyskawicznej
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • pół kostki masła (100g) 
  • pół buteleczki aromatu śmietankowego
Wykonanie:


Mleko zagotowujemy w garnku z dnem teflonowym,z cukrem i masłem.

Następnie dodajemy stopniowo kaszkę błyskawiczną,stale mieszając,do zagotowania i zgęstnienia kaszy.

Jeszcze ciepłą masę z kaszy, przekładamy na herbatnikach,pokruszonych na dnie tortownicy.



Warstwa czerwona-frużelina truskawkowa....

pomysł na frużelinę domową -klik ,można też kupić gotową frużelinę w puszce za ok.10 zł 

Składniki: 


  • pół kilograma truskawek słodkich
  • cukier -( pół szklanki ) *
  • mąka ziemniaczana - 2 łyżeczki+zimna woda -3 łyżki
  • żelatyna -  3 łyżeczki +odrobina wrzątku do rozpuszczenia (łyżka-dwie)
  • dodatkowo: 1 czerwona galaretka rozpuszczona w 1-1,5 szklance wrzątku

Wykonanie: 

Podgrzewać w garnuszku truskawki wraz z cukrem, do momentu aż cukier się rozpuści.
Rozpuścić w 3 łyżkach wody mąkę ziemniaczaną.
Żelatynę rozpuścić w minimalnej ilości wrzątku.
Do truskawek dodać rozpuszczoną mąkę i żelatynę, podgrzewać do zagotowania,stale mieszając,do uzyskania kisielowej konsystencji.

Przestudzoną frużelinę nakładamy na białą warstwę z kaszki manny.

Na warstwę z frużeliną nakładamy  rozpuszczoną galaretkę.
Pozostawiamy wszystko na noc w lodówce,do zgęstnienia...i gotowe.

*cukier modyfikujemy do frużeliny w zależności od słodkości owoców, których używamy.
Do kwaśnych typu wiśnie,porzeczki -ok.szklanki....do truskawek mniej.....,ale to sprawa indywidualnego upodobania.Ja osobiście nie przepadam za przesłodzonym ciastem,dlatego w przepisach głównie ilość cukru  "ucinam". Zawsze można dosłodzić ciasto posypując cukrem pudrem.... lub pierzynką z bitej śmietany....lub jak u mnie udekorować płynną czekoladą...



5 komentarzy:

  1. Ha! Wczoraj zrobiłam takie samo, ale bez frużeliny :) Odchudziłam też ciasto dodając mniej masła. Ale wyszło wspaniałe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można i bez masła,z odrobiną słodziku tylko....jak kto lubi i woli ;).
      Sama galaretka z owocami też wystarczy,w lajtowej wersji.
      Ja robię to ciasto w różnych wersjach ,w zależności od tego co mam pod ręką i na co mam ochotę.Bo kaszka błyskawiczna ,ciut dosłodzona jest już pysznym deserkiem ,sama w sobie....a dodatki to już sprawa naszej wyobraźni.....zapraszam i polecam ;)

      Usuń
    2. Dziś już domownicy prawie skończyli blaszkę :) jestem pewna, że ciacho będzie częściej gościło na moim stole. Twoją wersję też wypróbuję :)

      Usuń
    3. * jeszcze jedno :) szkoda, że mama namówiła mnie, żebym zrobiła ciasto na dużej blaszce, a nie w tortownicy jak Ty... i przez to moje nie jest tak imponująco wysokie ;)

      Usuń
    4. Na dużą blachę trzeba by dać podwójną porcje składników ,wtedy też będzie okej ;).Pozdrawiam....także domowników ;)

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...