środa, 21 sierpnia 2013

przetwory jeżynowo -malinowe


Jeżyny i maliny ładnie obrodziły w tym roku,zatem aż się proszą,by wykorzystać je do domowych przetworów.Postanowiłam zatem połączyć je,z cukrem różanym i zamknąć w słoiczki,by cieszyły swoim smakiem też w sezonie jesienno-zimowym,jako dodatek do kaszy manny i jaglanej -na słodko,ale też do budyniu,koktajli ,naleśników oczywiście
...a może i do herbaty.Lekki aromat cukru różanego sprawi,że nawet w chłodne dni poczujemy smak i zapach lata.... kto zatem nie polubi domowych przetworów...? ;).

Jeżyny  i maliny .....
pasteryzowane w słoiczkach z cukrem różanym





składniki:

  • na kilogram owoców /0,5-1 kg cukru/
  • dodatkowo:małe słoiczki konserwowe 

wykonanie:

Jeżyny i maliny (w proporcji pół/na pół lub jak kto woli),myjemy pod bieżącą wodą,osuszamy na durszlaku.

Zasypujemy cukrem,pozostawiamy do wypuszczenia soku,lub bezpośrednio przekładamy do wyparzonych słoiczków i zasypujemy cukrem.
Tym razem poczekałam do następnego dnia,aż owoce(zasypane białym kryształem) wypuściły sok i dopiero przekładałam do słoiczków .

Następnego dnia przełożyłam owoce do słoiczków,zalałam syropem z owoców ,posypałam cukrem różanym (po łyżce stołowej),i pasteryzowałam w piekarniku.


Pasteryzacja na sucho lub mokro....u mnie w piekarniku 40 minut/temp ok.170 stopni.


Po pasteryzacji przetwory dokręcamy,ustawiamy do "góry dnem",po wystudzeniu przechowujemy  w chłodnym i ciemnym miejscu (piwnica,spiżarnia,lodówka).






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...