wtorek, 7 października 2014

krem z dyni o smaku orzechowym....z imbirem i kardamonem


Przy okazji buszowania pomiędzy stoiskami straganowymi, natknęłam się na stoisko z dyniami .... jadalnymi i ozdobnymi. Podziwiając ich kształty i kolory, zostałam zapytana  znienacka ... do czego chciałabym ją użyć? Właściwie, bardziej na odczepnego odpowiedziałam .... do zupy/ kremu.  Polecam dynię orzechową ... usłyszałam w odpowiedzi.  I tak od słowa do słowa ... i wróciłam z jej sporym kawałkiem. Zatem na obiad tym sposobem, zupa / krem dyniowa ... o smaku orzechowym.

krem z dyni o smaku orzechowym ....
                     z imbirem i kardamonem

składniki:

  • ok.kilograma obranej i oczyszczonej dyni orzechowej
  • 1 duża cebula czerwona
  • 1 obrana duża marchew
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 500 ml bulionu warzywnego 
  •  sok wyciśnięty z pomarańczy
  • 1 łyżka oleju z dyni
  • przyprawy: sól, kardamon, imbir, pieprz kolorowy
  • garść mielonych orzechów
  • pęczek koperku zielonego
Wykonanie:
Dynię i marchewkę kroimy w kostkę, cebulę w plastry, podsmażamy na patelni, na oliwie z oliwek połączonej z masłem, pod koniec dodajemy posiekany czosnek.

Następnie podsmażone warzywa przekładamy do garnka z grubym dnem, zalewamy bulionem, olejem z dyni, i sokiem pomarańczowym. Całość gotujemy do momentu, aż warzywa będą miękkie.


Zupę doprawiamy do smaku: solą, pieprzem, kardamonem, imbirem, następnie dokładnie miksujemy i przecieramy przez sito. Na koniec dodajemy orzechy zmielone.


Gorąca zupę przelewamy do bulionówek, posypujemy posiekanym koperkiem, podajemy z grzankami chlebowymi  (z ziołami prowansalskimi lub czosnkiem) .Smacznego :).


























Polecam również:

1 komentarz:

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...