sobota, 1 października 2011

chleb pełnoziarnisty z otrębami

Skorzystałam z propozycji Lyry, z "przepisowni dukanowej":

Jednak nie wyrabiałam ciasta w malakserze,ale ręcznie i wyszedł mi z tych proporcji jeden chleb ,który upiekłam w keksówce.
Użyłam mąki Lubelii pełnoziarnistej-3 zboża.

Pełnoziarnisty chleb z otrębami na drożdżach (i zakwasie). FAZA III


  • 1/2 kg mąki  (u mnie mąka  pełnoziarnista Lubelli-3 zboża)
  • 1 szklanka otrąb  mieszanych
  • ok.50g drożdży świeżych
  • 1/2 łyżki cukru trzcinowego
  • 1/2 łyżki soli
  • ok.szklanki ciepłej wody
  • ok.szklanki zakwasu (z tej samej mąki)

  • dodatkowo:garść siemienia lnianego

Przygotowanie:
  1. Drożdże połączone z cukrem w miseczce, roztarte do uzyskania gładziutkiej konsystencji.
  2. Przesiana mąka połączona z otrębami. Do mąki dodałam drożdże,  sól , zakwas i wodę oraz siemię lniane.
  3. Całość wymieszana , by składniki dobrze się połączyły i odstawiamy w ciepłe miejsce (wstawiłam do piekarnika -temp.50 stopni na dobre pół godzinki).
  4. Ponownie wyrobiłam ciasto.
    Keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia.
    Przełożyłam ciasto do formy, wygładziłam  gorącą wodą i wstawiłam do nagrzanego do 230 stopni   piekarnika na ok.20 min,potem zredukowałam  temp.do 200-180 stopni i piekłam chlebek ok.40 minut (grzałka góra-dół).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...