piątek, 28 października 2011

blok czekoladowy na spodzie herbatnikowym,lub bez

Smak czekolady,wspomnienie dzieciństwa,kawałek czegoś do chrupania,czy jest ktoś,kto nie zna tego smaku?Ja wciąż jestem miłośniczką,czekolady,zmieniło się tylko jedno: dzisiaj wygrywa jej gorzki smak....Podawałam już przepis na blok dukanowy,ale nie będę ukrywała -wychodził z różnym skutkiem na samych żółtkach.
Jednak ten, na prawdziwym masełku,po prostu nie może się nie udać.Tylko trudno w nim poskromić kalorie....Ale czy zawsze musimy to robić ;)



Wykonanie:
  • kostka masła (200g)
  • 1 łyżka płaska kawy rozpuszczalnej
  • 2 czubate łyżki kakao ciemnego
  • pół szklanki wody przegotowanej
  • herbatniki korzenne (150g)
  • mleko w proszku (250g)
  • bakalie wg uznania (migdały,orzechy,rodzynki,skórki kandyzowane...itd)
  • cukier lub miód ,opcjonalnie ,w zależności od rodzaju bakalii,i upodobań smakowych
Przygotowanie:

Masło,z cukrem i wodą rozpuścić do gładkiej masy,podgrzewając w garnku z dnem teflonowym,następnie dodać :sparzone i odcedzone bakalie,kawę rozpuszczalną i kakao.
Zdjąć z kuchni,po przestudzeniu masy,dodać mleko w proszku, i pokruszone herbatniki.
Przygotowaną masę czekoladową włożyć do płaskiej formy (natłuszczonej,lub wyłożonej papierem do pieczenia).Można spód blachy wyłożyć herbatnikami (jak u mnie).


Ja posypałam dodatkowo blok  wiórkami czekolady (kawowo-białej),którą utarłam na tarce z grubymi oczkami (przed włożeniem do zastygnięcia w lodówce na kilka godzin).
Gotowy blok pokroić  w kostkę,i czas na rozkosz dla kubków smakowych.... ;)))

2 komentarze:

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...