niedziela, 18 marca 2012

ciastko z alpejskiej łąki



Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki (u mnie mieszana pszenna)
  • pół kostki miękkiego masła
  • mała śmietana gęsta (125ml)
  • cukier waniliowy (szaszetka)
  • aromat-pół buteleczki,u mnie pomarańczowy
  • odrobina kurkumy (ok.pół łyżeczki)
  • 1-2 łyżki cukru trzcinowego
  • łyżeczka proszku do pieczenia
Dodatkowo:cukier puder ok.szklanki,białko,barwniki spożywcze ( zielony i żółty),dekoratory piankowe ,ewentualnie odrobina dżemu (u mnie żurawinowy).
Wykonanie:
Ciasto zagnieść i odstawić do schłodzenia do lodówki,na ok.godzinkę.
Wykrawać ciastka foremką,piec w nagrzanym piekarniku ok.kwadransa.

Upieczone i schłodzone ciastka (ale można też jeszcze ciepłe) lukrujemy,ozdabiamy kwiatkami piankowymi,ja moje przecięłam na połowę.Ozdabiamy odrobiną dżemu lub lukru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...