niedziela, 25 marca 2012

klopsy bezmięsne,smażone


Składniki (u mnie wyszło 11 sztuk):
  • 1,5 szklanki ugotowanej soczewicy
  • 1,5 szklanki ugotowanego groszku
  • 4 jajka (2 surowe i 2 ugotowane)
  • 3-4 łyżki otrębów mieszanych
  • średnia cebula czosnkowa
  • zielenina:u mnie garść roszponki,bazylia i koperek po 2 łyżeczki
  • przyprawy:sól,pieprz, wegeta (po ok.pół łyżeczki)
  • dodatkowo:oliwa do smażenia,mąka do obtoczenia pulpecików
Wykonanie:
Groszek i soczewicę gotujemy we wrzątku,po ugotowaniu odcedzamy na sicie.
 W odróżnieniu od innych roślin strączkowych,soczewica nie musi być namaczana przed ugotowaniem, gdyż bardzo szybko chłonie wodę.I zaleca się gotowanie jej bez solenia wody ,bo w przeciwnym razie ziarna szybciej twardnieją.Ja wybrałam zieloną soczewicę,gotuję ją dobry kwadrans.Pod koniec gotowania dodajemy dopiero sól do wody.
Cebulę z zieleniną siekamy na drobno,miksujemy z soczewicą i groszkiem.Nie musi być zbyt drobno,ja lubię jak część soczewicy i groszku zachowa się w całości.
Jajka ugotowane siekamy na drobno,dodajemy do zmielonej pulpy z soczewicy i groszku.
Łączymy wszystko otrębami suchymi,przyprawiamy do smaku,dodajemy surowe jajka i formujemy klopsy.
Obtaczamy je w mące ,smażymy na gorącym teflonie z oliwą.

p.s. Klopsy są dosyć "zapychające"same w sobie,zatem dla tych co liczą kalorie pewnie w sam raz.
A kto może pozwolić sobie na dodanie sosu,to wedle uznania,osobiście polecam do nich sos tatarski.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...