wtorek, 4 września 2012

cukinia....i leczo z kiełbaską








    Zadzwoniłam do koleżanki z podwórka,by wpadła po owocki na dżemy,bo zapasik ze wsi przywiozłam,a ona przytragała wymiankowo cukinię.No to trzeba było ją spożytkować,chociaż jako ozdoba kuchni też całkiem nieźle się przezentuje,ale....wyszło szybkie leczo w końcu.....

     składniki:
    • cukinia
    •  papryka świeża lub konserwowa
    •  cebula biała
    • puszka pomidorów w sosie własnym i świeży duży pomidor
    • dwie średniej wielkości kiełbasy
    • sól, pieprz,2-3 łyżki masła
    • kilka pieczarek
    • kilka oliwek zielonych (bez nadzienia)
    • dodatkowo:koncentrat pomidorowy do smaku,ewentualnie odrobina ziół wg upodobania.
     
    Wykonanie:


    1.Kiełbasę z cebulką pokroiłam w plasterki,podsmażyłam na maśle,na gorącym teflonie,dodałam pokrojone w plastry pieczarki,pod koniec smażenia oliwki i paprykę,pokrojone na drobno.

     2.Przełożyłam wszystko do głębszego garnka,podlałam wodą ,dodałam pokrojoną w kostkę cukinię,pokrojony na drobno pomidor i pomidory w sosie z puszki.


    3.Pod koniec smażenia doprawiłam do smaku przecierem pomidorowym,solą i pieprzem oraz ziołami prowansalskimi.Duszenie,w zależności od tego jakie leczo lubimy,ja lubię niezbyt"rozpadnięte"warzywa,zatem dusiłam około kwadransa pod przykryciem na małym ogniu.
     
    4.Takie leczo najbardziej lubię z chlebkiem.

      Brak komentarzy:

      Prześlij komentarz

      Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

      LinkWithin

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...