sobota, 15 września 2012

sernik jabłkowo-kawowy na żelatynie

 






To bardzo prosty piankowy-sernik,dla tych co nie mają awersji do żelatyny.... i nie mają piekarnika.
Właśnie ostatnio,zostałam spytana o taki słodki deser,który nie potrzebuje piekarnika,no to proszę.No i mój sernik zbyt słodki też nie jest (ale to już sprawa gustu,by dostosować go do własnych potrzeb,modyfikując cukier w przepisie wg własnych upodobań  smakowych).



składniki:
  • pół kg serka homogenizowanego
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 szklanki musu jabłkowego (z domowych przetworów)
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 1 opakowanie żelatyny do rozpuszczenia we wrzątku (50g)
  • pół szklanki wody
  • aromat migdałowy (kilka kropli)
  • łyżka cynamonu
  • 6-7 herbatników kakaowych (lub wedle uznania)
Wykonanie:

1.herbatniki kruszymy bezpośrednio do tortownicy (u mnie o śr.20 cm),
2.żelatynę rozpuszczamy w pół szklanki wrzątku,ubijamy mikserem,dzielimy na dwie częsci,
3.do jednej dodajemy :serek homogenizowany,połowę cukru pudru,kawę rozpuszczalną,aromat,ubijamy wszystko razem,wkładamy do lodówki,
4.do drugiej dodajemy:mus jabłkowy,cynamon,pozostały cukier ,ubijamy wszystko razem,
5.tą część z musem ,przełożyłam do tortownicy na rozkruszone herbatniki,włożyłam do zamrażalki na dobry kwadrans,
6.kiedy warstwa z musem lekko stężała,przełożyłam ją warstwą serowo-kawową,i włożyłam tortownicę do lodówki,na kilka godzin (najlepiej na noc).



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...