wtorek, 4 września 2012

dynia z pomarańczą.... czyli przetwory


Spontanicznie zagościła w moim domku dynia,od Basi,która akurat ja zaprawiała,a że była tak wielka,postanowiła się nią podzielić.U mnie dynia z pomarańczą , która zagościła na wielu blogach.
Postanowiłam i ja z tego pomysłu skorzystać....czyli powidełkowanie....czy mus....jak kto woli....

 
Składniki:
  • 1 kg dyni (w kawałeczkach)
  • 1 pomarańcza + utarta skórka
  • kilka łyżek wody
  • sok z cytryny+ skórka
  • pół łyżeczki mielonego imbiru
  • dodatkowo:1-2 łyżki cukru trzcinowego

Wykonanie:

Miąższ dyni pokroić w kostkę lub plastry,a pomarańczę utrzeć ze skórki na tarce,pokroić na drobne kawałki.Zalać wszystko wodą,dusić na małym ogniu,do uzyskania jednolitej konsystencji.

Następnie przetrzeć przez sito lub zmiksować,dodać skórki ,sok z cytryny,imbir,cukier....smażyć do uzyskania gęstych powideł.Ja część dyni zmiksowałam i przetarłam przez sito,wyszła cudna gładka konsystencja a część pozostawiłam w formie musu.

Gotowe powidła,jeszcze gorące wkładamy do wyparzonych słoiczków.Pasteryacja ok. pół godziny.
U mnie w piekarniku.Smacznego......
 
 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...