poniedziałek, 9 września 2013

batoniki z płatkami kukurydzianymi


Pyszne chrupaki ,jako mała przekąska dla miłośników słodyczowych. Możemy ich słodkość dostosować do naszych upodobań,a zamiast miodu użyć innego płynnego słodzika np.syropu z agawy lub klonowego.Skorzystałam tym razem z pomysłu,który losowo wyszukała przeglądarka internetowa....
Składniki: przepis zobacz tutaj
  •  160 g masła orzechowego
  • 160 g miodu (ew. mniej)...ja dałam połowę
  • 1 łyżeczka esencji waniliowej
  •  1 łyżeczka esencji migdałowej
  • 100g płatków kukurydzianych
  •  80g wiórków kokosowych
  •  60 g ciemnej czekolady
  •  1/2 łyżeczki oleju (dałam masło,trochę więcej)
Wykonanie:
W małym rondelku topimy masło orzechowe i miód, stale mieszając lub w kąpieli wodnej .

Rozpuszczone składniki zdejmujemy z ognia i dodajemy aromaty.
W dużej misce łączymy płatki kukurydziane,i zmiksowane w blenderze lub zmielone wiórki kokosowe.

Łączymy suche składniki z mokrymi,przekładamy do formy lub płaskiego pojemnika,wyłożonego papierem do pieczenia.

Dokładnie wyrównujemy, mocno przyciskając masę,można ja dodatkowo obciążyć.
Przełożyć do lodówki do wystudzenia i stwardnienia.


Roztopić czekoladę razem z olejem i posmarować nią batoniki(ja dodałam je też do masy),w związku z tym,że dałam mniej miodu płynnego i masa była trochę gęstawa.


Włożyć ponownie do lodówki, a przed podaniem pokroić na dowolne kształty,przechowywać w lodówce.
















Oryginalne źródło- stąd.

Czas przygotowania: 1 godzina
Liczba porcji: 8
Kaloryczność jednej porcji: 275 kcal




























Inne propozycje z płatkami kukurydzianymi...na słodko

2 komentarze:

  1. Pycha, zamiast kupnych słodyczy dla takich łasuchów, jak ja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby kupne batoniki miały mniej cukru,czasem bym je kupowała....a tak to wolę swoje ;)

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...