wtorek, 5 marca 2013

biały blok z bakaliami



 Sama specjalnie za białą czekoladą nie przepadam,ale kiedy trafiłam spontanicznie na bloga:
 rodzinka w kuchni ,urzekło mnie zdjęcie tego maślanego wyrobu.
I postanowiłam zrobić go też ....dla rodzinki ;). Zmodyfikowałam nieco bakalie:u mnie skórki kandyzowane  i migdały.Dałam też mniej cukru ,a całą białą czekoladę.



Składniki:
  • 150 g masła
  • 125 g cukru (u mnie ok. 100g)
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 150 ml wody
  • 300 g mleka w proszku
  • sok z 1/2 cytryny
  • 100 g orzechów włoskich (pominęłam)
  • 50 g migdałów
  • 100 g rodzynek (pominęłam)
  • 100 g płatków kukurydzianych
  • 1/2 tabliczki białej czekolady (u mnie cała kostka-100g)
Wykonanie:

Masło rozpuścić z wodą, zestawić z ognia, dodać cukier i cukier waniliowy. Odstawić do przestudzenia. 

Mleko pełne w proszku ,przesiać przez sito do głębokiej miski,dodać przestudzoną masę płynną z cukrem,bakalie-u mnie sparzone,sok z cytryny,wszystko dokładnie zmiksować.

Na koniec dodajemy pokruszoną czekoladę i płatki kukurydziane,mieszamy wszystko łyżką do połączenia składników. 

Gotową masę maślaną z bakaliami,przekładamy do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i studzimy kilka godzin w lodówce,najlepiej całą noc.Chyba,że nas czas goni,to na pół godzinki wrzucamy blok do zamrażalki.

Gotowy blok kroimy na plastry.....smacznego 


Pracy niezbyt wiele,a efekt do kawusi zadowoli z pewnością niejednego smakosza czekoladowych smaków i świątecznego stołu ;).
I chociaż dla mnie smak czekolady,to głównie ciemna barwa-gorzkiej czekolady,to myślę,że na świątecznym stole nie zabraknie też tego bloku...dla odmiany,dla wiosennej świeżości  lekkich wielkanocnych smaków:maślanych,waniliowych,bakaliowych.....jako alternatywa dla keksowych wypieków.



Dodaj Twój przepis do kolekcji i wygraj zakładki do książekPrzepis bierze udział w konkursie organizowanym przez Veggie,pod hasłem przepisów wielkanocnych.
 
Akcja  wegetariańska....zatem polecam do niej biały blok ;)


Dla smakoszy bloków czekoladopodobnych-inne propozycje : ) 


6 komentarzy:

  1. pysznie wygląda, robiłam kiedyś bloch ale z ciemnej czekolady:)

    OdpowiedzUsuń
  2. No fakt,u mnie też przeważają w praktyce ciemne czekolady,ale czasem warto spróbować coś innego....polecam i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za świetny pomysł Basiu! Musze koniecznie kiedyś zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł, u nas akurat wszyscy lubią białą czekoladę, dziękuję za dodanie przepisu, do mojego konkursu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. A co z sokiem z cytryny? Dodac do calosci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można dodać do przestudzonej masy płynnej lub pod koniec,do całości- jak napisałaś,lub z bakaliami,czasem sok pomijam.Tu nie mam stałej zasady łączenia składników.
      Tylko płatki i czekoladę ważne by dać na koniec,wtedy blok zachowa kruchość.

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...