wtorek, 24 września 2013

zapiekanka z patelni...ziemniaczano-serowa...z ziołami


Swojego czasu skorzystałam,z pomysłu Patyski na danie,nazwane wegepieczonką i sam pomysł bardzo mi się spodobał,nieco mniej czas oczekiwania na danie,które trochę długo jak dla mnie należy zapiekać w piekarniku.Ponieważ często na przygotowanie posiłku mamy zdecydowanie mniej czasu,po powrocie z pracy,postanowiłam zapiekanie przenieść na patelnię,i tym sposobem mam danie w kwadrans gotowe,i myślę,że równie smaczne.No oczywiście,kto ma więcej czasu, pomysł pieczonek z piekarnika również godny naśladowania.A dzisiaj ziemniaki w mało skomplikowanej odsłonie,bo jedynie z bogactwem ziół jakie najbardziej lubimy i serkiem topionym.....jak dla mnie takie danie w zupełności wystarczy,na smaczny posiłek,spróbujcie sami....

składniki na:
 zapiekankę z patelni ziemniaczano -serową z ziołami
  • 3-4 duże ziemniaki (mogą być w łupinach)
  • serek topiony z papryką (100 g)
  • olej ryżowy do smażenia
  • zioła prowansalskie suszone (u mnie z przewagą oregano)
  • sól,przyprawa chili
wykonanie:

Ziemniaki porządnie szorujemy (szczególnie kiedy pozostawiamy w łupinach).Po umyciu kroimy w dowolne kształty (ćwiartki,krążki,plastry,słupki).

Gotowe ziemniaczki,obtaczamy w ziołach i smażymy na oleju,na dobrze rozgrzanej patelni.Po usmażeniu,odcedzamy z oliwy.

Na patelni,już bez oliwy, rozgrzewamy topiony serek,dodajemy ziemniaki,doprawiamy solą i chili ,zapiekamy wszystko razem chwilę....i danie gotowe.Podajemy na ciepło...np.z ulubioną herbatą lub barszczykiem.




I moje jesienne akcenty ,w domowym zaciszu....bo ja lubię jesień.I tą z szelestem liści,pod nogami,z różnymi jesiennymi barwami:żółci,brązów,pomarańczy,zieleni....Jak i tą z wylegiwaniem pod kocykiem,w szybko nastające wieczory....i kolejny raz zakwitła hoja,która głównie ozdabia moje okna,a w kuchni zapach smażonych powideł wielowocowych,uzbieranych z rodzinnego sadu,które przy powiewie wiatru sypią się na potęgę....zapraszam wkrótce....do miłego ;)


Inne podobne pomysły zapiekanek /pieczonek z warzywami:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...