wtorek, 10 maja 2011

owsianki kokosowe

Po zachwytach Dukanek,że nie ma jak to własne ciastka owsiane,zabrałam się do wertowania przepisowni internetowej.....i spłodziłam własne (FAZA III)


SKŁADNIKI:

  • mąka razowa [1.5 szklanki]
  • olej rzepakowy [0.5 szklanki]
  • masło [2 łyżki]
  • jajka [2 sztuki]
  • płatki owsiane [3 szklanki]
  • aromat rumowy do ciast [buteleczka]
  • proszek do pieczenia [1 łyżeczka] (dość kopiasta)
  • cukier cynamonowy [1/3 szklanki]
  • słodzik do pieczenia [pół szklanki]
  • 3 łyżki wiórek kokosowych

Dodatkowo:kilka łyżek wiórek kokosowych,3 białka,do posmarowania ciastek po wierzchu,przed upieczeniem.

Wykonanie:

Od jajek oddzielić białko odłożyć,płatki owsiane skropione wrzątkiem,ciasto wyrobiłam ręcznie,dodałam ubite białko i utworzyłam kulę z ciasta.
Przygotowałam piekarnik:temp.180 stopni C,na termobiegu.
Wyrobiłam w rękach ciasteczka,ułożyłam na tacy,posmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia,nastepnie ułożyłam ciasteczka.
Dodatkowo:
3 białka wymieszane z kilkoma łyżkami wiórek kokosowych,posmarowałam ciasteczka z wierzchu.
Pieczenie:kwadrans w dobrze nagrzanym piekarniku.)

Wyszło mi 25 sztuk-całkiem spore...
No i zapach ciastek w domku już gości....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...