wtorek, 6 września 2011

kruche ciasto z dżemem


Jedno z prostszych ciast,do kawusi.Lubię takie błyskawiczne rozwiązania,bo dżem domowej roboty przeważnie przetrwa przez cały rok,a robienie ciasta nie wymaga specjalnych zdolności kulinarnych.A i też często domownicy takimi najprostszymi rozwiązaniami wystarczająco czują się usatysfakcjonowani....kto ma ochotę na wypróbowanie przepisu zapraszam śmiało.

kruche ciasto z dżemem

składniki na ciasto:
  • jajka -4 szt
  • masło - 1 kostka
  • cukier-1 /2 szklanki trzcinowego
  • mąka -3 szklanki (kukurydziano-pełnoziarnistej)
  • proszek do pieczenia - 1 łyżka płaska.
  • odrobina soli,do ubicia białek.
  • dodatkowo :do przełożenia dżem -wedle uznania (ja dałam dżem wieloowocowy,domowej produkcji)-TU.
 przygotowanie ciasta:

Żółtka ucieramy z połową cukru,białka ubijamy z odrobiną soli ,dodajemy pozostały cukier.

Do przesianej mąki pełnoziarnistej ,dodajemy kukurydzianą,proszek do pieczenia,posiekane masło (ważne by było miękkie),dodajemy  stopniowo żółtka i białka,wyrabiamy wszystko razem.

Odkładamy do lodówki na kilka godzin,bądź zamrażalnika ,jak zależy nam na czasie. 

Schłodzone ciasto dzielimy na dwie części, jedną tarkujemy na spód blachy ,przekładamy dżemem , i na wierzch tarkujemy pozostałe ciasto.
Pieczemy ok. 40 minut w 180 stopniach .

2 komentarze:

  1. Wspaniałe ciasto, o takie mi chodziło dla moich łakomczuchów. W związku z tym, że nie robię przetworów owocowych (chyba z lenistwa), dałem dżem z owoców leśnych z pińczowskiej firmy Gomar. Ciasto znikło w czeluściach moich wnuków i w najbliższym czasie mam zrobić powtórkę. Dziękuję bardzo za przepis i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że ciasto smakowało łakomczuszkom,Ja osobiście dżemy do ciast najbardziej lubię w sezonie jesienno-zimowym,szczególnie powidła śliwkowe ,pozdrawiam ;).

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...