czwartek, 17 maja 2012

kruche ciasto z rabarbarem


Sezon na rabarbar w pełni,zatem wracam ze straganu  z nim ochoczo.Dzisiaj ciasto z rabarbarem i budyniem rabarbarowym.Przepis zaczerpnięty z tego bloga-klik,lekko zmodyfikowany.

kruche ciasto z rabarbarem

Składniki :
  • kostka miękkiego masła (200g)
  • ok.pół szklanki cukru pudru
  • łyżka miodu płynnego
  • 2 jajka
  • ok.2 szklanki mąki (u mnie krupczatka i razowa pszenna) 
  • mała torebka proszku budyniowego waniliowego, bez cukru
  • 4 świeże łodygi rabarbaru 
  • łyżeczka proszku do pieczenia 

Budyń rabarbarowy:
  • 4 duże laski rabarbaru
  • 40 g cukru (u mnie ksylitol)
  • 4 łyżki budyniu waniliowego bez cukru
  • 200 ml mleka
  • 50g masła
Wykonanie:

Budyń: Rabarbar umyć, obrać i pokroić na plasterki o grubości ok. 1,5 cm, zasypać cukrem i odstawić na ok. 1 – 2 godziny, by puścił sok, a cukier się rozpuścił .
Przełożyć rabarbar do rondla (u mnie z dnem teflonowym) i ustawić na małym grzaniu, dodać masło. Budyń rozmieszać z mlekiem. Jak tylko rabarbar zacznie się gotować (puści  sok), wlewamy do niego mleko z budyniem i podgrzewając doprowadzamy do zgęstnienia masy. Całość odstawiamy do wystygnięcia. Budyń należy przykryć folią spożywczą, aby na górze nie zrobił się tzw. kożuch.
Ja gotowy budyń jeszcze zmiksowałam,by uzyskał gładką konsystencję.


Ciasto: Masło utrzeć z cukrem na puszystą masę.Dałam puder,chociaż najbardziej do ciast razowych lubię cukier trzcinowy,ale akurat dzisiaj jego zabrakło.  Ubijając dalej dodajemy stopniowo jajka,miód. Następnie dodać mąkę z budyniem,proszkiem do pieczenia. Całość dobrze zmiksować. Połowę ciasta wyłożyć na tortownicę (średnica 20cm), pokrytą papierem do pieczenia. Na ciasto wlewamy zimny budyń i drugą połowę ciasta. Na górę układamy słupki rabarbaru .
Ciasto pieczemy w temp.180 stopni,dobrą godzinę.
Po przestudzeniu warto schłodzić w lodówce,by masa budyniowa dobrze stężała.
Można posypać cukrem pudrem,ale jak dla mnie i bez niego ciasto jest wystarczająco słodkie.Ciasta na mące razowej są bardziej zbite,i mają indywidualny smak,ale ja takie akurat lubię,zatem niech każdy robi jak woli i lubi ;).
Budyń rabarbarowy ciekawie się komponuje w tym smaku,i sparawia że ciasto jest wilgotne.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...