sobota, 19 maja 2012

muffinki z rabarbarem....pod pierzynką








Dzisiaj propozycja muffinek rabarbarowych, pod lukrową pierzynką, a raczej kożuszkiem, bo nie przepadam za dużą wartwą lukru na wypiekach. Rabarbar ciekawie komponuje się z pełnoziarnistymi mąkami,a dodatek maślanki sprawia,że muffinki są mięciutkie i pyszne. Może na piknik....kto chętny ?


muffinki z rabarbarem pod pierzynką


Czas na piknik 2012składniki suche:
  • 2,5 szklanki mąki pszennej (biała + pełnoziarnista)
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • łyżeczka sod

składniki mokre:
  • 3 jajka
  • pół szklanki maślanki
  • pół szklanki delikatnego tłuszczu (oleju,masła)
  • aromat cytrynowy (kilka kropli zostawiamy do lukru)
  • 3-4 łyżki miodu płynnego
dodatkowo:3-4 łodygi rabarbaru:umytego,obranego i pokrojonego w drobne koreczki.
Lukier biały  TU+dekodery wedle upodobania (u mnie gotowe serduszka czekoladowe).

wykonanie:

Składniki suche łączymy z sobą,czyli :przesianą makę,proszek do pieczenia i sodę,mieszamy wszystkie razem.

Następnie składniki mokre:jajka ubijamy z miodem,dodajemy maślankę,płynny tłuszcz,aromat cytrynowy.

Składniki mokre dodajemy do suchych,miksujemy wszystko razem.

Nastawiamy piekarnik na 180 stopni.

Przygotowujemy foremki,ja użyłam pojemniki spożywcze po pasztecikach.

Wrzucamy po 3 kawałeczki pokrojonego rabarbaru,wkładamy ciasto na 3/4 wysokości foremek,wyrównujemy brzegi,na wierzch układamy po kawałeczku rabarbaru.

Pieczemy ok.pół godziny w nagrzanym piekarniku.

Ozdabiamy cukrem pudrem lub lukrujemy (lukier z kilkoma kroplami aromatu cytrynowego).
U mnie wyszło 14 muffinek.





2 komentarze:

  1. Świetny przepis, ta lukrowa pierzynka mnie zaskoczyła i podbiła moje serce. Mam tylko prośbę - jakbyś mogła banerek podmienić na ten z zaproszenia, byłabym wdzięczna: czas na piknik.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj Usagi,ach faktycznie przeoczyłam fakt banerka ;)...upss

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...