niedziela, 9 grudnia 2012

tarta bakaliowa,z ryżem i jabłkami...na słodko



















Tarta w świątecznym klimacie,o zapachu korzennym,z jabłkami,które w domowej piwnicy przechowywane od jesieni,mają mniej czarujący wygląd,za to przetworzone smakują doskonale.Dzisiaj tarta z myślą o Michale,dostosowana do diety bezglutenowej.
Połączenie ryżu z jabłkami,jest powszechne i znane w wielu domach,ale czasem małe urozmaicenie przepisu sprawia,że powstaje  danie w nowej odsłonie.....Zatem zapraszam na moją świąteczną tartę,a przynajmniej o takim zapachu,który tarcie nadała przyprawa korzenna z migdałami....
Składniki:
  • woreczek ryżu
  • pół litra mleka
  • 3-4 duże jabłka 
  • łyżka cukru trzcinowego+3 łyżki cukru pudru (do ubijania jajek)
  • 2 małe  jajka
  • bakalie (po łyżce:rodzynki,żurawina,skórki pomarańczowe w syropie)
  • pigwa w syropie (2-3 łyżki)z domowych zapasów
  • migdały (pół paczuszki)
  • odrobina soli i cukru do ugotowania ryżu
  • przyprawa korzenna
  • masło do posmarowania naczynia
Wykonanie :





  1. Ryż wysypujemy z woreczka,wrzucamy do garnka ,zalewamy szklanką mleka,gotujemy na małym ogniu z odrobiną soli i cukru,w trakcie gotowania podlewamy kolejną porcją mleka,u mnie wyszło ok.pół litra,nie należy rozgotować ryżu.
  2. Ugotowany ryż ,przekładamy do naczynia,wcześniej posmarowanego masłem.
  3. Następnie myjemy jabłka,kroimy na 4 części,obieramy,wyrzucamy gniazda nasienne,i kroimy w dowolne plastry,układamy na wierzchu wedle upodobania.Posypujemy przyprawą korzenną lub cynamonem.
  4. Następnie dodajemy bakalie wg upodobania .
  5. Ubijamy żółtka i białka z cukrem,ale osobno białka i żółtka.U mnie żółtka ubite z łyżką cukru trzcinowego,białka z cukrem pudrem.
  6. Ja najpierw dałam żółtka,podpiekłam tartę ok.pół godziny,dałam następnie białka i migdały podpiekłam kolejny kwadrans,temp. 180 stopni.
  7. Gotową tartę podajemy na ciepło (ale nie gorącą), smakuje też schłodzona (łatwiej pokroić ją w kształtne kawałki).   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...