sobota, 13 kwietnia 2013

tiramisu z owocami



 Spytałam młodą czy chciałaby zrobić zakupy,bo brakuje mi serka mascarpone...."a co będzie ciocia TIRAMISU robiła"?....No nie takich planów nie miałam,ale skoro mam wolny weekend,to czemu by nie zrobić.....nich zatem będzie i tiramisu.Podglądnęłam  tu i tam....i zrobiłam po swojemu. No zbyt długo to się chłodzić nie zdążyło,zatem to co zdążyłam sfotografować "w biegu"... ;)

Składniki:
  • opakowanie biszkoptów
  • serek mascarpone (500g)
  • śmietana kremówka (200 ml)
  • ok.pół szklanki miodu
  • mocna kawa
  • 2-3 łyżki likieru kawowego
  • białko kurze+50 g cukru drobnego kryształu+odrobina soli

  • 2-3 łyżki gorzkiego kakao
  • 3-4 łyżki frużeliny owocowej
  • garść malin (najlepiej świeżych)
  • odrobina cukru pudru
Wykonanie: 

Mocną kawę (pół szklanki wody+3 łyżki kawy rozpuszczalnej, lub mocna kawa z ekspresu),połączyć z płynnym miodem,przestudzić,dodać alkohol,nasączyć biszkopty i ułożyć jedną warstwę na dnie naczynia,dosyć ciasno.

Serek mascarpone dobrze wymieszać w głębszej miseczce, dodawać do niego stopniowo ubitą kremówkę . Białko ubić z odrobiną soli,a następnie dodawać cukier,ubić na sztywno.Połączyć wszystko razem,wymieszać.


Część masy wyłożyć na nasączone biszkopty,i ułożone w naczyniu, oprószyć kakao i ułożyć kolejną warstwę nasączonych biszkoptów.Tylko niezbyt mocno,by nie rozmiękły.
Wyłożyć na biszkopty kolejną część masy serowej, oprószyć ponownie kakao.

Schłodzić w lodówce z dwie godziny.

U mnie dodatkowo boki posmarowane frużeliną (polecam wiśniową ),a środek wyłożony malinami. Leciutko posypałam po wierzchu cukrem pudrem.

Dekorowanie proponuję wykonać tuż przed podaniem tiramisu !


 








4 komentarze:

  1. Ale to musi być pyszne! Basiu, koniecznie dodaj zdjęcie w przekroju, jak już na talerzu wylądowało, bo aż się chce zaglądnąć do środeczka. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej następnym razem ten przekrój będzie,jak dotrwa do rana w lodówce,bo młoda śpi do południa,to zdążę fotkę zrobić w przekroju ;)

      Usuń
  2. uwielbiam tiramisu :) Musiało być pyszne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...