sobota, 27 kwietnia 2013

rolada z masą krówkowo-jagodową

















Nie robiłam rolady,bo nie miałam przekonania ,że ciasto biszkoptowe będzie idealnie puszyste jakbym chciała.Ale kiedy zobaczyłam roladę u Vieggie ,z nadzieniem jagodowym pomyślałam :"czemu by nie spróbować ?",skoro innym się udaje ;). Zatem wykorzystałam na ciasto przepis z jej bloga .Jednak podobnie jak Veggie,nie odważyłam się na metodę upuszczania ciasta na ziemię,w obawie jego "utraty".Skoro ta metoda służy głównie temu by biszkopt był równy,to do rolady nie było to dla mnie aż tak bardzo istotne.Natomiast z masą zaimprowizowałam (mając do dyspozycji krówki i jagody), wg tego przepisu-klik.
No i tym sposobem jest rolada,w kształcie nieco ułomna,ale jak na pierwszy raz jestem zadwolona . A przy okazji zainteresowałam się jak to inni robią krok po kroku, i trafiłam na ciekawy poradnik -klik ,no to następnym razem musi  i zwijanie rolady się  udać . I myślę,że w tym zestawieniu biszkoptu z dosyć gęstą masą,dobrym rozwiązaniem byłoby nasączenie biszkoptu odrobiną ponczu ,co pewnie następnym razem wypróbuję ;).
Skoro mój biszkopt wyszedł w kolorze słońca (jajka od kurek z wybiegu,po zielonej trawce) ,postanowiłam tym przepisem wzbogacić akcję "przywołujemy wiosnę".

Biszkopt na roladę

( u mnie blacha 30 x 30 cm)
  • 3 jajka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania stopniowo dodawać cukier, dalej ubijając. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając. 

Mąki wymieszać i delikatnie wmieszać do ciasta (mikserem, na bardzo wolnych obrotach).

Ciasto rozsmarować równomiernie na blasze (koniecznie wyłożonej papierem) i wstawić do wcześniej nagrzanego piekarnika. Piec ok. 8 minut w temperaturze 170 ˚C.Po upieczeniu przestudzić.


Masa do przełożenia rolady: krówkow0-jagodowa
  • 225g krówek
  • 50ml mleka tłustego
  • 50ml śmietanki kremówki
  • 25 g miękkiego masła
  • 2 łyżki jagód 
Śmietankę i mleko zagotować w rondelku.

Dodać krówki i dokładnie rozpuścić. Chwilkę pogotować do lekkiego zgęstnienia. 
Zdjąć z ognia i lekko przestudzić. 
Gdyby masa wyszła zbyt gęsta dodać odrobinę mleka,natomiast gdy za rzadka dodać odrobinę skrobi rozpuszczonej w zimnej wodzie i ponownie zagotować .

Na koniec dodać masło i jagody dobrze utrzeć.
Gotową masą wypełnić roladę,u mnie niezbyt grubo,bo masa jest dosyć słodka.Nie wykorzystałam całej masy,w obawie "przesłodzenia".
Zrolować,ją przy pomocy papieru posypanego cukrem pudrem ,pozostawić do zastgnięcia w lodówce na dwie-trzy godziny,i rolada gotowa.











2 komentarze:

  1. Super i ten opis, który znalazłaś jest bardzo przydatny, następnym razem spróbuję zastosować, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie,samo zwijanie rolady wydawało się być czynnością najmniej skomplikowaną,a jednak nie do końca tak jest ;).

      Usuń

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...