środa, 4 kwietnia 2012

gniazdka czekoladowo-cytrynowe

Odwiedziłam dzisiaj Lawendowy Dom , zaczerpnęłam pomysł na własne gniazdka czekoladowe. Trochę modyfikując przepis, czyli tak:

Moje ciasteczka i rocznica mojego bloga ;)







gniazdka czekoladowo-cytrynowe

ciasto:
  • 150 g mąki pszennej tortowej+50-70 g mąki razowej
  • budyń waniliowy w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 125 g miękkiego masła
  • 100 gram cukru trzcinowego
  • 180 gram gęstej śmietany 18 %
  • starta skórka z cytryny+ łyżka soku z cytryny
  • 2 żółtka
lukier:
  • 1 białko
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru pudru
  • łyżeczka soku z cytryny

dodatkowo :
sparzona kandyzowana skórka (u mnie mieaszanka :ananasa,pomarańczy,cytryny) do dekoracji ciastek.Pomysł z jajeczkami też bardzo mi się widzi.Dlatego szybko je nabyłam jeszcze,bo w tym czasie sklepowe półki z jajeczek pustoszeją.

Dodatkowo orzechy włoskie,w skorupkach,a po co?....no właśnie ciekawe kto zgadnie....he,he

Wykonanie:

Użyłam tylko miksera do ubicia białek,ciasto wyrobiłam ręcznie.

Wszystkie suche składniki połączyłam ze sobą,czyli: 2 rodzaje mąk,proszek do pieczenia,kakao,budyń w proszku,przesiałam  wszystko przez sito.

Zrobiłam wgłębienie,dodałam posiekane na wióry masło (ważne by było miękkie),wtedy ciasto jest już przy wyrabianiu kruche,żółtka,śmietanę,cukier,startą skórkę z cytryny i sok.Oczywiście te składniki dodajemy stopniowo,i wyrabiamy ciasto,partiami,wtedy łatwiej je po prostu wyrobić.

Gotowe ciasto chłodzimy w lodówce,lub zamrażalniku,jak zależy nam na czasie.
Z gotowego ciasta formujemy kulki i robimy gniazdka,układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.

No i właśnie,zastanawiałam się co zrobić,by gniazdko przy wyrastaniu w piekarniku nie straciło kształtu,i tu wpadłam na pomysł użycia orzechów (co na załączonej fotce widać). Oczywiście po upieczeniu ciastek orzechy zdejmujemy.

Pieczenie ciasteczek,ok.kwadransa w temp.180 stopni.
Jeszcze ciepłe ciastka wypełniamy lukrem i dekorujemy wedle upodobania i możliwości.

Z podanych proporcji wychodzi u mnie ok.30 gniazdek.
Pomysł na ciasteczka dodaję do akcji -Veggie która zbiera przepisy wielkanocne. http://veggieola.blogspot.de/2013/02/zbieramy-wielkanocne-przepisy-dodaj-twoj.html



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zachęcam do dodawania własnych uwag po wypróbowaniu przepisu ;).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...